Ziua de colocviu-facultate

Să încep cu „Neaţa!” ştiu că acum când scriu e seară, dar cam aşa începe la mine dimineaţa, cu un mesaj de „Neaţa”.

Să continui… mă tot gândeam ce voi face azi la examenul de refacere… unde am cam dat-o în bară cu informatica 😐 M-am uitat puţin la televizor apoi am făcut puţină curaţenie în bucătărie. Am observat o stare ciudată, poate anormală pe care o adopt în unele momente: foarte veselă, pusă pe râs şi cântat. Probabil dacă ar fi fost cineva de faţă ar fi zis că „Nu eşti pe craca ta!” (adică nu eşti sănătoasă). După ce am înfulecat ceva, m-am apucat serios de recitit şi recapitulat pentru examen. Şi pentru că mai întotdeauna luăm lucrurile de la început, azi am zis să învăţ şi de la sfârşit. Şi totul a durat cam o oră, în care am recapitulat şi memorat… Apoi s-a lipit plictiseala de mine.

Am luat o scurtă pauză, iar apoi am reluat la citit toate lecţiile. Am ajuns în momentul critic în care dacă mai auzeam cuvântul informatică, aş fi dat foc caietului. La ora 14 deja începusem să mă agit că nu-mi mai aminteam nimic… Şi m-am pregătit de plecare spre facultate. Drumul nu e deloc scurt şi ca să mai uit de examen, am ascultat muzică.

Aproape de staţia unde trebuia să cobor din autocar am simţit că totul s-a oprit în loc, apoi vedeam pe stradă că oamenii erau grăbiţi şi ce mi se părea straniu era că nu ştiam de unde apăruseră aşa dintr-o dată, într-un loc care părea pustiu. O maşină din cauza îmbulzelii de pe traseu, urcase pe sensul giratoriu şi se străduia să iasă în stradă.

Odată ajunsă la facultate, o parte din colegi se văitau că au picat, iar eu deveneam agitată din ce în ce mai rău, oricât încercam să mă calmez. Îşi făceau planuri dacă să copieze sau nu, se întrebau dacă au învăţat sau nu… iar alţii deşi nu învăţaseră nimic erau… doar liniştiţi, fără nicio grijă. Am intrat la ora de seminar, iar profa a lăsat răgaz celor mai puţin studioşi, „să mai îngraşe puţin porcul în Ajun” în timp ce se uita peste nişte proiecte.

Şi vine proverbul „Dacă n-ai cu cine… n-ai!”. În sală gălăgie şi fiecare îşi vedea de propriile necazuri sau bucurii, gândindu-se ce subiecte vor primi la examen, dacă va fi mai uşor sau în cazul celor fericiţi, ce să facă în ora liberă ce le-a fost dată.

Şi soseşte momentul de foc… Eu zăpăcită şi ca un răcuşor mă tot agitam în jurul colegilor şi tot îmi repetam ironica replică: „O să murim cu toţii!”. În faţa sălii de examen tot aşteptam să intrăm şi să ieşim după examen, cu veşti bune… Cei ce l-au susţinut înainte, ieşeau toţi mai neliniştiţi ca la primul examen şi ne agitau şi pe noi, cei din urmă.

Am intrat în sală, ne-am aşezat în bănci iar prima bancă a rămas liberă ca de obicei… Profa se tot agita şi tot răspundea întrebărilor puse de elevi, doar-doar se vor ocupa locurile din prima bancă. Deodată vocea sa, inundă sala: „Cei din spate să vină în faţă!”. Lovitură de graţie pentru cei ce credeau că vor copia.

Nu primisem încă subiectele şi tot vorbeam cu colega mea şi îi explicam că am uitat tot ce am învăţat şi la un moment dat, fără să-mi dau seama am ţipat „Nu mai ştiu nimic!” iar un băiat din faţa mea, începe să râdă fără încetare. Colega îmi tot explica de el că râde, am început şi eu să râd, spunându-i „Am observat!”.

Primim subiectele pe 6 numere… Surpriza surprizelor! Fiindcă am stat în aceeaşi bancă la fel ca data trecută, am primit acelaşi bilet, cu aceleaşi subiecte. Prin spate se auzeau caiete foşnind, telefoane picate, alţii se tot foiau cum să caute pe internet subiectele, cum să-şi scoată copiuţa din buzunare sau din cizme (pt fete). O doamnă în toată firea (poate îi judecă pe elevi de ce copiază) avea caietul suspect al cursurilor pe jos şi schimba foaia cu piciorul (sincer nu ştiu ce o fi copiat şi cum o fi reuşit).

În final, profa cere lucrările, iar sala începe să se golească. Singura întrebare rămâne ca o enigmă pentru unii, în următoarea săptămână: „Oare voi lua?”

3 gânduri despre „Ziua de colocviu-facultate

  1. Schimba foaia cu piciorul ? :))

    „Alinuta, spune-mi sincer: la cate examene ai picat ?
    Taticule ,cu cel de maine la toate!”

    :))

Lasă un răspuns

