Mate?!

Ei bine… Scriu articolul pe fugă 😀 Într-o jumătate de oră trebuie să plec spre facultate. Nu-mi zice că a venit vacanţa, mai am doar un examen şi abia duminică îmi iau liber de la specializare (doar pentru câteva luni). Să revin la ideea mea: îţi place matematica? Ştiu, majoritatea spun că matematica e jalnică, e grea, e neînţeleasă şi alte nebunii :)) Eu ador matematica, decât atunci când reuşesc de descifrez problemele 😀 Prefer mai mult să lucrez nişte probleme decât să stau să tocesc la cuvinte înnodate prin caiete, fără niciun înţeles…

Nu mi-a plăcut mereu, doar atunci când înţelegeam, când nu… ieşea cu scântei :)) Azi, am rămas şocată de mine :)) Am continuat să descifrez problemele şi paşii ce trebuiau urmaţi pentru a ajunge la rezultatul final. M-am blocat, nu reuşeam să dau de rezultatul corect… Am încercat alte variante, am descifrat, am întors foile în toate direcţiile, închideam caietul, voiam să renunţ, iar îl deschideam…

Toată faza a durat trei ore… Trei ore de chin pe care nu le-am observat când au zburat, trei ore de chin în care mă uitam ca mâţa în calendar la aceeaşi problemă şi aceleaşi formule… Dintr-o dată, s-a aprins beculeţul şi am rezolvat problema fără să vreau 😀 nu-mi venea să cred că mi-am bătut capul cu ea atâta timp :)) Şi ca să fie treaba-treabă, rezolvasem şi următoarele trei probleme fără să-mi dau seama (având aceleaşi date, doar cerinţele erau diferite).

So… cu răbdare, le descoşi pe toate 😀 Am fugit la facultate 😀

12 gânduri despre „Mate?!

  1. Mi-a plăcut şi mie matematica dar nu îndeajuns încât să dau la o facultate la care să o studiez în continuare. Dar ştiu că şi eu pierdeam ore întregi gândindu-mă la soluţii pentru probleme ce mi se păreau imposibile. Eh..ce vremuri!:))

    1. :))) Nici eu nu ma gandeam sa ales un profil cu matematica… Am ales turismul, ca nu facem mate :)) amr am luat teapa :))
      Oricum, totul e bine cand se termina cu bine! 😀

  2. Mi-a placut matematica, chiar foarte mult, pana am ajuns la facultate. Acolo am facut atat de multa si cu atat de putina aplicatie la probleme practice din viata reala incat mi s-a luat :))

  3. Ha-ha! Si mie-mi place matematica dar am avut profesori care nu m-au inteles! :)) Dar sa stii ca e o particia de adevar in aceasta afirmatie! Nu stiu teorie, dar stiu sa rezolv probleme! Si matrice, si integrame 🙂 etc… Profii mei nu intelegeau cum pot rezolva o problema dar nu pot enunta o teorema! Acum, insa, nu trebuie sa ma „chinui” decat cu adunarea si scaderea! 🙂
    Bafta! Iti doresc sa ai zile bune atunci cand ai examene!

    1. Formulele le inveti cu caietul deschis, daca rezolvi probleme 😐 nu mecanic… Cel putin la mine asa functioneaza. Daca sunt atenta pricep 😀 iar unele probleme daca am uitat cum se rezolva le iau si le intorc in toate directiile pana le inteleg. Dar nu reusesc mereu 😐

Lasă un răspuns

