Lepşe

Încep cu prima leapşă: „Leapşa roţilor de tren”  pasată de la Emil (îmi cer scuze dacă e cineva care mi-a pasat leapşa şi nu menţionez numele).

1. Cand ai mers ultima dată cu trenul? Mergi frecvent? R: De două ori, în excursiile din generală, iar de atunci nu am mai avut ocazia.

2. Cum ţi se pare mersul cu trenul? R: Depinde de clasa trenului (circulă tot felul de oameni şi gradul de risc e unul destul de mare: în a fi asaltat cu vorbe urâte, sau să rămâi fără bani).

3. Când ai apela la tren în defavoarea maşinii?  R: Eu tot pe maşină aş miza. De ce? Pentru că ai libertatea să mergi unde vrei, când vrei, la ce oră vrei. :))

4. Ai mers vreodată cu nasu’? R: Nu.

5. Ştii noile denumiri ale trenurilor?  R: Nici atât! :))

În cea de-a doua leapşă trebuie să enumăr câteva obiective turistice din oraşul meu: Vâlcea.

Deşi este un oraş micuţ, deţine locuri splendide, peisaje pitoreşti, menite să relaxeze, să te facă să-ţi doreşti să rămâi în acele locuri. Deţine numeroare părculeţe, Zăvoi şi Mircea cel Bătrân, fiind cele mai cunoscute. Ar merita vizitate Muzeul de Istorie (figurine de ceară, reptile), Dealul Capela-locul perfect pentru relaxare, cu vedere spre stadionul de fotbal, parc şi o porţiune a oraşului.

N-aş vrea închei doar prin enumerarea locurilor din oraş. Aş trece în listă Zona Bistriţei cu Mănăstirea Arnota-un loc superb înconjurat de munţi, plin de linişte, cu un peisaj minunat spre cariera de piatră. Cum sunt atrasă de peisaje, aş mai menţiona Zona Cheia (zonă montană deţinătoare de peisaje mirifice), în care se întâlnesc diverse schituri: Pahomie, Iezer; se poate ajunge şi la Parcul Naţional „Buila Vânturariţa„. De asemenea, menţionez Salina Ocnele Mari-locul perfect pentru relaxare, refugiul perfect pentru a fugi de căldură, locul ideal pentru a participa la diverse activităţi: biliard, fotbal.

Aş vrea să specific şi locul în care mă refugiez deseori: sătucul natal al părinţilor mei, pot spune şi al meu. Nu e zonă turistică, deşi cred că în viitor poate deveni datorită Mănăstirii Mihail şi Gavril aflată în zonă şi a celebrului „Lac Frumos” cu legenda sa plină de mister. E un loc minunat, liniştit, cu vedere spre munţii Cozia şi oraş. Peisajul te face să te pierzi în gol şi să crezi că te poartă în zbor spre acele locuri, iar seara luminile aprinse în oraş sclipesc ca licuricii.

Obiective turistice ar mai fi, dar mă opresc aici 😀 am făcut pe mini-ghidul şi am pus în practică şi micile teorii din facultate. 😀

Surse foto: Wikipedia, Infopensiuni, Adevarul.ro, Panoramio.com, alpinet.org, Obiectiv ortodox, RomaniaRoute, Pelerinaje.ro.

Cea de-a treia leapşă primită de la Cătălina, e una sentimentală (am observat că am redactat-o cu ceva timp în urmă) Un om, o viaţă şi multe sentimente. 😀

Şi în sfârşit, cea pasată de Cristian: „Chestionarul lui Proust”

1. Principala mea trăsătură: inocenţa

2. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la un bărbat: calmul

3. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la o femeie: asta a sunat ciudat sinceritatea

4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei: faptul că sunt alături de mine în orice clipă, nu doar atunci când mi-e bine

5. Principalul meu defect: naivitatea

6. Îndeletnicirea mea preferată: lectura

7. Fericirea pe care o visez: să zbor în fiecare clipă.

8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire: prefer să nu mă gândesc la un lucru atât de grav 😦

9. Locul unde aş vrea să trăiesc: Veneţia

10. Culoarea mea preferată: mereu schimbătoare-verde aprins, roz, roşu, acum ador vişiniul

11. Floarea care-mi place: trandafirul

12. Pasărea mea preferată: barza

13. Prozatorii mei preferaţi: Mircea Eliade

14. Poeţii mei preferaţi: Bacovia (nu-mi plac poeziile, dar fac o excepţie)

15. Eroii mei preferaţi din literatura: nu am preferinţe, dar sunt de admirat cei care ies învingători, după furtunoasele obstacole.

16. Eroinele mele preferate din literatură: idem 15

17. Compozitorii mei preferaţi: nu am preferinţe

18. Pictorii mei preferaţi: nu mă pasionează pictura

19. Eroii mei preferaţi din realitate: bunicii 😀

20. Ce urăsc cel mai mult: fiţele persoanelor care consideră că şi-au depăşit condiţiile

21. Calitatea pe care aş vrea să o am din naştere: să mai multă încredere în mine

22. Cum aş vrea să mor: în somn :))

23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă: nu toate pot fi iertate… depinde de gravitatea lor 😐

24. Deviza mea: „Oamenii vin şi pleacă!”

Orice leapşă poate fi preluată 😀

8 gânduri despre „Lepşe

    1. Din păcate nu te pot adăuga acum în lista:( navighez cu mobilul şi mi-e foarte greu să scotocesc pe unde vreau:( voi modifica duminică când ajung acasă.

Lasă un răspuns

